Hozzászólások száma : 30 Csatlakozott : 2013. Feb. 02.
Tárgy: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 8:14 am
Üdv mindenkinek. Gondoltam egy olyan témát indítok, amiben viszonylag jártas vagyok, tekintve, hogy elég sok játékkal játszottam.
Az Assassin's Creed-ről nem beszélnék külön, azt Pirula is eléggé kivesézte, és mindenkinek teljesen egyértelmű, hogy miről szól az a játék.
Haladjunk időrendben.
Broken Sword: The Shadow of the Templars. (1996)
A játék központi témája, mint ahogy azt a címből is ki lehet találni, a templomos lovagok.
A játékot a Revolution Software készítette. Ez egy brit cég, az alapítói: Charles Cecil (CEO), Tony Warnier, David Skyes, és Noirin Carmody. Utóbbi kettőről nem találtam sok információt, a cég vezetője és Tony viszont kapcsolatba hozható Disney-vel. Ahogy megyünk végig a játékokon, láthatjátok majd, hogy szinte minden játék, aminek háttérhatalmi vonatkozása van kapcsolatba hozható Walt Disney-vel vagy Bill Gates-el valahogyan. Ezen kívül Charles Cecil konzultánsként részt vett a Da Vinci kód játék fejlesztésében is.
Charles Cecil-t felkérte a Disney, hogy készítsen egy játékot a Karácsonyi énekről, és neki adták a narrátor hangját. (2009) Egy évtizeddel ezelőtt azonban Charlie már jócskán benne volt a Disneyben... A Mulán játék ügyvezető producere volt. Tony Warnier szintén a Mulán játékon és a Karácsonyi éneken is dolgozott.
A Revolution Software eredetileg Hull városában alapult, de aztán átköltözött Yorkba. A vezetője Charles Cecil is ott él. 1998-ban York katedrálisa előtt egy Constantinus szobrot állítottak, annak tiszteletére, hogy Krisztus után 306-ban itt avatták Római Császárrá. A szobor Constantinust ábrázolja, ahogy ül a trónján egy törött karddal. Megjegyzés: A játék címe: "Broken Sword" , amivel a cég igazán befutott, angolul törött kardot jelent. Charles Cecil "vicces véletlennek" vagy "a végzetnek" nevezte ezt egy interjúban.
George Stobbart amerikai turista Párizsba érkezik, és balszerencséjére a kávézót, ahol éppen békésen üldögélt felrobbantotta egy Bohócnak öltözött ember. George azonban nem hagyja annyiban, és egy francia újságíróhölgy, Nicole Collard segítségével nyomozásba kezd. A történet során aztán megtudjuk, hogy egy Khan nevű ember kölcsönözte a bohóc jelmezt, és a hotelben, ahol ez a bizonyos Khan megszállt, Khan széfjében George egy ősi kéziratra bukkan. A kézirat segítségével George és Nicole rátalál egy titkos társaságra, akik Templomosoknak nevezik magukat, és Baphomet kardját keresik. Baphomet egy pogány istenség, és a sátánizmussal hozható kapcsolatba.
A történet vége-felé George és Nicole rájönnek, hogy a Templomosok Skóciába mennek. Khan meghal, és előkerül a Templomosok Nagymestere, aki Baphomet kardját és a Törött Kardot akarja használni, hogy óriási erőre tegyen szert. Végül Nicole és George is megmenekül, a templom felrobban, a Nagymester pedig feltételezetten meghal. Nicole és George smárolnak és mindenki boldog.
Vagy nem... A játéknak van folytatása is. Broken Sword: The Sleeping Dragon, avagy az Alvó Sárkány. Ezzel azonban nem játszottam, akit érdekel nézzen utána, szerintem az is biztosan érdekes.
SWAT 3: Close quarter Battles. (1999)
A játékot a Sierra Northwest fejlesztette és a Sierra Entertainment adta ki. Utóbbi vállalatot Ken és felesége Roberta Williams alapította. Ken Williams egy 2006-os interjúban azt mondta, hogy a két ember, aki a leginkább befolyásolta a vállalatuk üzleti modelljét Bill Gates, és Walt Disney. Az ő cégüket tekintették példaképüknek...
Egy kicsit a játékról.
Ebben a játékban egy SWAT kommandóst irányít a játékos, illetve különböző utasításokat is adhat a csapattársainak. A cél pedig természetesen terrorcselekmények megakadályozása.
A történet szerint 2005-öt írunk, és a világ nagy fejesei egy világbéke szerződést készülnek aláírni Los Angelesben. Természetesen számos gonosz terrorista szervezet akarja ezt megakadályozni a legkülönbözőbb módszerekkel. Ezek között találunk befolyásos emberek túszul ejtését és atombombával való fenyegetést és robbantást is.
A legérdekesebb számomra a Soverign America nevezetű terrorszervezet. Ennek a vezetője azt állítja, hogy a kormány része egy New World Order összeesküvésnek, aminek célja, hogy elvegyék az emberek szabadságát...
Értitek... tehát aki azt gondolja, hogy bármi féle konspiráció van, az bizony terrorista, és veszélyes a társadalomra, ezért likvidálni kell.
Még egyszer felhívnám a figyelmet arra, hogy a játék 1999-ben készült. Ez egyrészt azért érdekes, mert 2 év múlva jött a szeptember 11-ei "terrortámadás", másrészt már akkor elkezdték az emberek programozását, hogy aki összeesküvést feltételez az veszélyes, őrült, terrorista.
Rise of Nations (2003)
A játékot a Big Huge Games fejlesztette. A cég vezetője Brian Reynolds. Mostanság a Facebooknak készít játékalkalmazásokat. A játék kiadója a Microsoft Games, úgyhogy igazi csemege.
Egy stratégiai játékról van szó, melyben a már jól ismert korszaklépkedés után egyre fejlettebb gazdaságunk és hadseregünk lehet. De persze, ha csak ennyi lenne akkor nem írnék róla...
A játékban olyan újítások jelennek meg, melyeket eddig nem, vagy csak elvétve láthattunk. Ilyen például a kereslet-kínálat szabályai alapján működő piac, az atomtámadások!! utáni embargo(kereskedelem szünet), a légvédelem számára láthatatlan lopakodó, és a kiegészítőjében a Thrones and Patriotsban található Senatus, ahol az államformát fejlesztgethetjük "Demokratikus" vagy "Despotikus" irányba. Bár lényegi különbség nincs a kettő között, a cél ugyanúgy a saját "Demokráciád" vagy "Diktatúrád" kiterjesztése a többi népre.
Azonban, ami igazán kiveri a biztosítékot azok a futurisztikus fejlesztések. Ebből 4 van: Rakéta pajzs(értelemszerűen a rakétatámadások innen hatástalanok), Globalizáció(legnagyobb gazdasági növekedést, illetve lopakodók gyártását engedélyezi), Mesterséges Intelligencia(minden egység gyártása instant), és végül a kedvencem, a Világ Kormány(minden város asszimilálása és "victory timer" instant).
Szóval a Microsoft kiadott egy játékot, ahol különböző népeket kell leigáznod a saját népeddel, és ezt leghatékonyabban a Világ Kormány fejlesztéssel tudod véghez vinni. A hadjáratok is érdekesek, főleg a Hidegháborús küldetések, melyek inkább a kémkedésre, és információs hadviselésre koncentrálnak. A módszerek, amikkel ebben a hadjáratban dolgozni kell kísértetiesen hasonlítanak arra, ami most is zajlik.
Egyelőre ennyi, de még lehetne (és fogom is) folytatni a sort. Ha tudtok még ilyen játékokat ide osszátok meg!
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 8:43 am
Én amiről tudok, és mostanság játszottam ki, az a Devil May Cry legújabb (ötödik) része. A történet arról szól, hogy az emberek világát megszállták a démonok, embernek álcázva magukat, nagy hatalmuk van, irányítják az embereket, manipulálják őket, jelen van az agymosás, az emberek szabadságát a tudtuk nélkül elvették, a híradó tele van hazugsággal, országvezetők, bankárok, popsztárok ebben mind mind közreműködnek. Van viszont egy Order nevű szervezet, ami fellép ez ellen, amit leginkább az Anonymous csoporthoz tudnék hasonlítani. Szerintem elég sok a hasonlóság a játék és a valóság közt.
Egy trailer a játékhoz:
A játékban a főszereplő (Dante) egy nephilim, (bibliában egy angyal és ember, a játékban egy angyal és démon közös gyereke), a játékban a nephilimek az egyetlenek, akik megölhetik Mundust, a démont, aki az egészet elkezdte, de mivel ez a faj már kihalt, egyedül csak ő van már életben, ezért minden áron le akarják vadászni, ha pedig a való világban észreveszik, a démonok átrángatják egy párhuzamos világba, a Limbo-ba, ahol könnyebben tudnak vele végezni. Ebben a világban viszont meglátható az igazság is, például egy ital feliratai helyett a következők láthatók:
A hozzászólást Lightguard összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2013 9:58 am-kor.
Hemi
Hozzászólások száma : 35 Csatlakozott : 2013. Jan. 23. Kor : 28 Tartózkodási hely : Budapest
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 10:30 am
Persze ha csak ennyi lenne nem is lenne gond. Csakhogy a vezetőjük lepaktált a nácikkal. De ne ugorjunk ilyen előre. A nácik ugyanis rendelkeznek egy elpusztult civilizációtól szerzett tudással, amivel szeretnének kifogyhatatlan és hatalmas energiát kinyerni a Fekete nap dimenziójából (a fekete nap egy okkult sátánista szimbólum): https://2img.net/r/ihimg/f/571/wolf22012091413252318.png/
Ezen kívül rendelkeznek Tesla néhány találmányával (!!!), melyek segítségével hatalmas erejű fegyvereket gyártottak.
A lényeg, hogy a tudósok vezetője segít a náciknak megépíteni a portált amivel energiát nyerhetnek.
De a hangsúly nem is a történeten, sokkal inkább a jelképeken van.
Egyenlőre ennyi, de mindenkinek javaslom próbálja ki!
Táborszki Bálint
Hozzászólások száma : 367 Csatlakozott : 2013. Jan. 23. Kor : 29 Tartózkodási hely : Debrecen
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 11:41 am
Kicsit kibővítve Lightguard irományát:
Én is a napokban végeztem az új dmc-vel, és tényleg elég brutálisra sikeredett. A játékmenet, grafika, zene lenyűgöző. A történet pedig tényleg érdekes. Például kiderül hogy az energiaital agyhalott zombikat csinál az emberekből. vagy érdekes többek között, hogy ebben a limbo-ban az energiaital alapanyagát egy succubusból nyerik ki. (ami kevésbé vonzó mint az ábrázolásokon) Érdeles még pl az, hogy a tévében sokat sugárzott hírműsornak a feje, kinek szlogenje "just doing god's work", amit általában lelkesen belemond a kamerába miután ecsetelte hogy milyen örömmel lőné le a főhősünket, egy másik démon. Miközben vele harcolunk, kétszer bekerülünk a tévébe, ahol démonok támadnak ránk, miközben a fickó elmondja hogy milyen brutálisan öli főhősünk az embereket teljesen ok nélkül, mint ahogy azt most is láthatjuk. Amikor ezt a démont, Bob Barbast kinyírjuk, a való világban is meghal a porhüvelye. Nagyon jól meg lett csinálva. Ez a Mundus egyébiránt bankár, a játék úgy kezdődik hogy az elnököt megfenyegeti hogy összeomlasztja a gazdaságot ha nem fizet, aztán a nőjének elújságolja hogy hamarosan az egész világot uralni fogja az adóssággal. Vagy például érdekes a vak démon, akinek a másik szemét egy szerkezet helyettesíti, amit démonok loptak el. Segítünk neki visszaszerezni és ő segít nekünk továbbjutni. Ő már megvénült és nem tud harcolni, mint ahogy az kiderül, de Mundust szívesen látná holtan.
Egyszóval érdekes játék.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 11:47 am
Gondolom szinte mindenki ismeri már a World of Warcraftot. Ez egy Blizzard által fejlesztett, havidíjas MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game, vagyis online szerepjáték). Játékostábora kb. 11-13 millió főre tehető, szerte a világon, és sajnos egyre csak terjed. Ébredésem előtt, mikor a játékkal játszottam furcsálltam néhány szimbólumot, de nem tudtam hol utánanézni, nem tudtam mit jelentenek, most visszanéztem rájuk, lássuk hát őket:
A lordaeroni királyság szimbóluma.
Warlockok által használt varázslat, démonná alakulnak át, fejüknél pedig látható a mindent látó szem...
A kirin tor, egy játékbeli frakció jele.
Gavel of Unearthed Secrets, rajta látható a szabadkőművesek egyik szimbóluma.
Egy kigyó szobor...
...aminek így néz ki az oldala.
Egyenlőre ennyi, de ezen kívül rengeteg ilyen van a játékban, esetleg majd később szerkesztem ezt a hozzászólást, és linkelek még pár képet.
In$tinct
Hozzászólások száma : 30 Csatlakozott : 2013. Feb. 02.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 02, 2013 1:25 pm
Ha már szóba került a WoW. Érdemes figyelmet szentelni a történetnek. Ugyanis eléggé az okkult köré épül. A két fő frakció ugyebár a Szövetség és a Horda. De a két fél háborúján kívül vannak olyan frakciók is, amik sokkal nagyobb fenyegetést jelentenek a világra. Ilyen a Scourge, ami tulajdonképpen egy fertőzés. Elfajzást okoz, a normális élőlényekből mindenféle mutáns, torz, élőhalottat csinál. Vezetőjük a Lich King, azaz Lidérc Király. A másik pedig a Burning Legion, avagy az "Égő Légió". Az ő valódi vezetőjük Sargeras, egy istenség, aki pusztulást hoz a világra már a puszta jelenlétével is. Az ő megidézésén fáradozik Kael'thas egy hataloméhes mágus. Szintén a Burning Legionhoz kapcsolódik Illidan is, aki a játék egyik főellensége. Egy kép Illidanról:
Megjegyezném még a mágus karakter egyik alap varázslatát, az Arcane Intelligence-t, és nagytestvérét az Arcane Brilliance-t Ezek intelligenciával áldják meg a csapattagokat.
Ezen kívül a játék tele van különböző Titkos Társaságokkal és számtalan okkult szimbólummal, melyek közül párat Lightguard már kiemelt. Igazából külön témát lehetne nyitni csak a WoW-nak...
A hozzászólást In$tinct összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Feb. 15, 2013 3:27 am-kor.
Táborszki Bálint
Hozzászólások száma : 367 Csatlakozott : 2013. Jan. 23. Kor : 29 Tartózkodási hely : Debrecen
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Vas. Feb. 03, 2013 12:22 am
Valószínűleg a következő kiegészítő pont a légióról fog szólni. A mostani keleti ősi legendákon alapszik. (nem mellékesen elképesztően imádom) De a történetet tekintve a wow hasonlóan mutatja be a dmc-hez a helyzetet, ergo nem tudatalatti "imádomasátánt" stílusban, hanem ők a rossz fiúkák.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Vas. Feb. 03, 2013 3:30 am
Ismeritek a tavaly megjelent Syndicate nevű játékot? A játék maga a jövőben játszódik ahol már tulajdonképpen nem léteznek nemzetállamok, helyettük multinacionális vállalatok uralnak mindent. Ja és persze minden ember fejébe csip van ültetve... Hogy ez csak a fejlesztők buzgó fantáziája és semmi több?? Nos, a nemzetállamok pusztítása már javában folyik, és véleményem szerint a csipek beültetésére sem kell már túl sokat várnunk https://www.youtube.com/watch?v=JtdDSlzIov4 :cyclops:
Open-eyed
Hozzászólások száma : 129 Csatlakozott : 2013. Feb. 03.
Tárgy: Civilization 5 Vas. Feb. 03, 2013 8:40 am
Aki játszott már a Civilization V nevű játékkal, az észrevehetett pár érdekes szimbólumot. Ez egy körökre osztott stratégiai játék, ahol kr.e. 4000- Kr.u. 2050-ig kell átjátszanunk a történelmet, háborús vagy akár diplomatikus úton. A játék nagyon addiktív, nehéz abbahagyni (mellesleg érdekes, hogy egy evolúcióra épülő játékban csupán 6050-évet tudunk végigjátszani).
Lehet benne városokat alapítani, építkezni, úgynevezett "csodákat" építeni, fejleszteni, "kulturális politikákat" elfogadni. Ezekből mutatok meg párat.
Globalizáció - ez még nem annyira érdekes
Egyesült Nemzetek - ez a Diplomáciai nyeréshez segít
Utopia Project - a kulturális győzelemhez juttat ennek a kifejlesztése. Érdemes megfigyelni a piramis szimbólumot
Figyeljétek meg a dátumot és a szimbólumot az érméken
Philantropy - Érdekes a szimbóluma, hisz az úgynevezett "emberbarát"-nak nevezett személyekre utal, mint pl. D. Rockefeller és sokan mások
FiX
Hozzászólások száma : 36 Csatlakozott : 2013. Feb. 01.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Hétf. Feb. 04, 2013 9:04 am
Kíváncsi vagyok az új Devil May Cry-ról alkotott véleményére azoknak, akik végigjátszották. Az eddigi hozzászólásokat természetesen olvastam. Főleg az érdekel, mi volt a benyomása a játékosnak, mi a program üzenete, milyen gondolkodásmódot támogat, milyen világnézetet képvisel összességében. A bemutató videók alapján érdekes programnak tűnik. Magam nem vagyok ennek a stílusnak a kedvelője (külső nézetes lövöldözős, verekedős), de a program mondandója kifejezetten érdekel. A játékról készül videók engem az Elpusztíthatatlanok c. (1988) https://www.youtube.com/playlist?list=PL09EBF20D87338D5E filmre emlékeztettek, itt is a reklámok, burkolt üzenetek valódi értelmüknek megfelelően alakulnak át. Legalábbis a rövid betekintés alatt ez volt a benyomásom.
A másik, amit megemlítenék, ugyancsak egy friss produktum, pár napja jelent meg: Ace Combat Assault Horizon - Enhanced Edition
Ez egy vadászrepülős program, azt hiszem nem szimulátor, inkább árkád jellegű. Ami miatt felkeltette a figyelmem, az a bemutató videóban közölt történet. Kelet-Afrika, 2015. A helyi kormányok az UN segítségét kérték a lázadók, terroristák, kalózok ellen (amibe mint tudjuk, mindenki beleértendő, aki nem kívánja rabszolgaként szolgálni az "új világrendet", jellemétől függetlenül). Az UN megbízásából a NATO, élén az USA megy segíteni a szegény bajban lévő afrikai kormányoknak, hát hogyne menne. Veszélyben a demokrácia... A konfliktust sajnos nem sikerült olyan hamar megoldani, mint remélték, a háború elhúzódik, de a kiváló amerikai pilóták és katonák helytállásának köszönhetően sokkal több afrikai felnőtt és gyerek hal meg, mint addig az összes galibában együtt, úgyhogy a népességcsökkentők örvendenek. A cél a területek NATO megszállása és a központi hatalomhoz csatolása, halleluja.
Mivel az ilyen jellegű programokat (és filmeket) leginkább hangulatkeltésre és toborzásra használják, nem nehéz levonni a következtetést, hogy afrikai háborúra készülnek. Minden bizonnyal ennek a propaganda-hadjáratnak része Sam Childers élete alapján készült film, "A géppisztolyos prédikátor", vagy az "afrikai gyerekek megmentéséért" és az ottani hadurak UN/NATO által való megtámadásáért (és olajföldek megszerzéséért) indított kampány is.
Ezekről a blogon PPP már írt régebben.
Megjegyzem, Sam Childers lehet önmagában egy remek ember, nem feltétlen egy ügynök. Ki lehet használni valakit szándékától függetlenül is. Az, hogy nem tűrte a tűrhetetlent, hajlandó és képes volt fegyverrel szembeszállni a fegyveres aljassággal vétlenek védelmében, önmagában nagyon szimpatikus, bátor tett. Amennyiben a történetnek ez a része legalább igaz.
PPP
Hozzászólások száma : 96 Csatlakozott : 2013. Jan. 19.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szer. Feb. 06, 2013 6:54 am
Hemi, A képeket legközelebb inkább ágyazd be szerintem. Így nagyon körülményes egyesével megnyitogatni őket. Akik beágyazzák a képeket, azokét sokkal jobban át tudjuk tekinteni. Köszi!
Feelthelife
Hozzászólások száma : 2 Csatlakozott : 2013. Feb. 07.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Feb. 07, 2013 10:49 am
Ehhez mit szóltok: http://www.erepublik.com/hu ? Na mi van kialakulóban?:) Lehet beszállhatnánk, hát ha virtuálisan még győzhetnénk is...
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Feb. 07, 2013 10:14 pm
Hozzászólások száma : 30 Csatlakozott : 2013. Feb. 02.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Pént. Feb. 15, 2013 3:16 am
Heroes of Might and Magic.
Részletesen csak a IV-et ismerem, mert azzal játszottam. De már maga a történet is érdekes, hiszen az alapján a sárkányok teremtették a világot. Majd jött egy apokalipszis, amit a "jeges kard" és a "végítélet pengéjének" egymáshoz csapása hozott létre. A túlélők egy portálon keresztül egy "Új Világ"-ba kerültek, ahol teljesen az elejéről kellett elkezdeniük mindent.
A fejlesztőről szerintem elég a neve is a cégnek, és egy kis videó:
No comment...
A játékban alapvetően 6 frakció közül választhatunk. Ezek a következőek: Káosz, Rend, Halál, Élet, Természet, és Erő.
Természetesen a legérdekesebb a Rend frakció. Különböző elmemanipulációs varázslatok, mint "Hipnózis", "Őrjöngés", "Vakítás". Melyek harcképtelenné teszik vagy megadásra kényszerítik az ellenfelet.
Ami még érdekfeszítőbb az a Rend frakció kampánya.
Ebben egy fiatal mágushölggyel és egy dzsinnel két szálon fut párhuzamosan a történet. A Dzsinn a nagy Magnus király szolgája. Magnus célja egy brutális méretű hipnózis szerkezet építése, amivel az egész világot uralni tudja. A Dzsinn (Solymyr) később elárulja és a leányzóval karöltve végül sikerül megállítani Magnust.
Ezen kívül különböző érdekességek, a játék főmenüje:
Egy két varázslat a játékból:
Látomás:
Pokoltűz:
Armageddon:
És természetesen mindenféle misztikus lényt találunk. Vámpírt, Ördögöt, ördögfiókát, sellőt, elementálokat, csontvázakat, szellemeket, zombikat, múmiákat, és persze a sárkányoknak kitüntetett szerepük van, a legtöbb várban van valami sárkány, ami a legerősebb lények közé tartozik, és a játék legerősebb lénye, a káosz várhoz tartozó Fekete Sárkány, a legtöbb életponttal és sebzéssel, területre támadással, repüléssel, és teljes mágia-ellenállással.
A különböző skillek is érdekesek, amiket a hősök tanulhatnak. Halálnál van külön okkultizmus illetve démonológia, káosznál boszorkányság. A rend mágus megbűvölni tudja az ellenséges lényeket, a nemesek (szintén rend képzettség) meg lefizetni, hogy csatlakozzanak az ő táborukhoz.
Mindebből persze megértem, hogy sok dolog része egy ilyen fantasy játéknak. (Persze... milyen fantasy játék az, ahol nincsenek sárkányok, meg okkult dolgok?)De azért azt mindenki látja, hogy itt túl sok minden vág egybe...
Grinderbar
Hozzászólások száma : 34 Csatlakozott : 2013. Jan. 29.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Pént. Feb. 15, 2013 6:15 am
Utánanéztem kicsit és rengeteg hasonló oldalt videót találtam. Belinkelem ide.
Ezen 10 játékot sorol fel amiben illuminátus szimbólumok fordulnak elő.
Videókat is találtam:
és végül egy hoszabb videó (ebben rengeteg játékot felsorol)
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Feb. 16, 2013 12:15 pm
A TERA Online-ban is sikerült rábukkannom erre a szimbólumra...
szerk.: itt van még pár kép, és hogy egyben legyen:
Ha jobban megnézzük, akkor az eredeti képen látszik a már fentebb linkelt háromszög, csak az a szürkés valami eltakarja, de a vonalak egy része még így is látható.
A játékban egyébként sokszor mondják azt hogy "Stop the conspiracy" vagy "Kill the conspiracy", mindenképpen meg kell állítanunk az összeesküvéseket. Ezenkívül van egy Baraka nevű faj is, akik felvilágosodottaknak vallják magukat (illuminated), jelmondatuk "Knowledge illuminates the past, focuses the present, and kindles the future.", jelképük pedig ez:
A hozzászólást Lightguard összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Márc. 29, 2013 7:20 am-kor.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Kedd Márc. 12, 2013 6:03 am
"Igazából külön témát lehetne nyitni csak a WoW-nak... " Hát ja.
Nekem első körben az tünt fel, hogy a nagydarab kék humanoid faj, pont olyan mint a Prometheus tervezője... Fura... (oh yeah milyen cool emote)
Alucard
Hozzászólások száma : 48 Csatlakozott : 2013. Jan. 31.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Kedd Márc. 12, 2013 9:15 am
Magyar ember írta:
"Igazából külön témát lehetne nyitni csak a WoW-nak... " Hát ja.
Nekem első körben az tünt fel, hogy a nagydarab kék humanoid faj, pont olyan mint a Prometheus tervezője... Fura... (oh yeah milyen cool emote)
Azt hiszem az a Night Elf ^-^ Nem valami szimpatikus karakter.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szer. Márc. 13, 2013 7:26 am
DráenejXD, most néztem meg wikin... a night elfet nem olvastam.
Weni
Hozzászólások száma : 197 Csatlakozott : 2013. Jan. 22.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szer. Márc. 13, 2013 10:37 pm
Lightguard mi ez a szimbólum amit belinkeltél? Én nagyon régóta játszom és sok szimbólumhoz hasonló alakzatot láttam játékok során. Szóval én csak dekorációnak tartok sok szimbólumot a játékokban. Persze ahol vallási háttértörténet van ott a normál vallási vagy okult szimbólumokal van teleszórva a játék. Persze ez érthető a játék története miatt. Amire én fölfigyeltem az pár hete egy gyerekeknek szánt ingyenes 3D-s ugrabugrálós pontgyüjtögetős kalózos játék volt. Fölfigyeltem benne arra hogy mikor a városházára mész a jétékban és bekopogsz az ajtón akkor az ajtón csak egy kis nyilás nyillik meg ahol csak az illető szeme látható sötét háttérben. Arra kér, hogy tegyél meg neki valamit. Mikor te ezt kifogásolod, hogy miért kéne megtenned bármit is a városházán dolgozónak akkor ő válaszként anniyt mond hogy ne azt kérdezd mit tehet érted az állam hanem azt nézd hogy te mit tehetsz az álamért! Mindez egy kisgyermekeknek szánt játékban. Ha megtalálom a játékot belinkelem.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Márc. 14, 2013 2:58 am
Weni írta:
Lightguard mi ez a szimbólum amit belinkeltél?
Ez a mindent látó szem lenne a piramissal (szerintem), de még van pár érdekes kép, például:
Ez alig látható, én is csak úgy találtam rá, hogy így mozdult be a kamera
Weni
Hozzászólások száma : 197 Csatlakozott : 2013. Jan. 22.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Márc. 14, 2013 6:09 am
Lightguard
Ne feledd hogy a mindent látó szem a piramissal az sokkal régebbi szimbólum mint ahogy azt az illuminati hasznalja. A mindentlátó szem a háromszöggel valójában a szentháromság jele. egy szem egy az isten aki mindent lát. A három oldal vagy csúcs a hármas tulajdonságra utal. Szóval nagy hiba mikor az emberek meglátják a Vatikánban a háromszöget a szemmel és egyböl jönnek az Illuminati szöveggel. Ráadásul ha megnézed az általad belinkelt képeket akkor a háromszög és a szemre hasonlító dolgon kívül még másból is áll a kép ("szimbólum"). Egy szimbólumnak eggyértelmünek kell lennie nem pedig egy képben elrejtetnek. A szimbólumoknál nem a szublimális üzenet a cél. Még mindíg a saját elképzelésemnél vagyok hogy ezek csupán a programozók fantáziájának a műve. (Kivétel egy két alkotás) A fönti képed mintha egy lepke lenne. Monarch lepke? Mi értelme lenne egy Monarch lepkének itt? Egy videoklipben ok ha a történet az énekes átalakulását kívánja bemutatni. Így érthető az átalakuláshoz használt technika szimbóluma. De egy számítógépes játékban furi lenne kivéve ha a számítógépes játék például valamilyen pszihiátriai sztorival lenne átitava meg agymosott főhősel.
Táborszki Bálint
Hozzászólások száma : 367 Csatlakozott : 2013. Jan. 23. Kor : 29 Tartózkodási hely : Debrecen
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Márc. 14, 2013 6:26 am
A szabadkőművesek találták ki és kezdték el használni a mindent látó szem szimbólumot, és hivatkoztak rá istenként.
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Márc. 14, 2013 6:37 am
Weni írta:
Lightguard
Ne feledd hogy a mindent látó szem a piramissal az sokkal régebbi szimbólum mint ahogy azt az illuminati hasznalja. A mindentlátó szem a háromszöggel valójában a szentháromság jele. egy szem egy az isten aki mindent lát. A három oldal vagy csúcs a hármas tulajdonságra utal.
Igazad van, de a démonok akkor miért használják a TERA-ban a szentháromság jelét? :S
Weni írta:
A fönti képed mintha egy lepke lenne. Monarch lepke? Mi értelme lenne egy Monarch lepkének itt? Egy videoklipben ok ha a történet az énekes átalakulását kívánja bemutatni. Így érthető az átalakuláshoz használt technika szimbóluma. De egy számítógépes játékban furi lenne kivéve ha a számítógépes játék például valamilyen pszihiátriai sztorival lenne átitava meg agymosott főhősel.
A fenti kép pedig nem lepke, rossz helyen nézed, segítek egy kicsit: LINK
cogitoergosum
Hozzászólások száma : 155 Csatlakozott : 2013. Feb. 26.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Csüt. Márc. 14, 2013 12:31 pm
Belefutottam egy érdekességbe a Far Cry 3 nevű játék bemutató videói között. Most éppen nem a szimbólumokra lettem figyelmes, hanem valami egészen másra. A pályák közötti töltőképernyőn felvillanó szöveghalmaz eléggé zavaró, egyszerűen nem odaillő, mégis olyan az egész mintha valamiféle hipnotikus tudatalatti manipulációnak hatna. Nem is beszélve a szövegek jelentéséről (kill, hunt, die...), - szkeptikusoknak lehet a játék sztorijával is magyarázni - ami legfinomabban szólva is megdöbbentő. Arról nem is beszélve, hogy ez lenne állítólag 2012 legjobb PC-s játéka. Hihetetlen...
Weni
Hozzászólások száma : 197 Csatlakozott : 2013. Jan. 22.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Pént. Márc. 15, 2013 7:11 pm
Bálint A szabadkőművesek találták ki és kezdték el használni a mindent látó szem szimbólumot, és hivatkoztak rá istenként. Lightguard Igazad van, de a démonok akkor miért használják a TERA-ban a szentháromság jelét? :S
Mindketőtöknek egyszerre válaszolok. Srácok tévedésben éltek ha azt hiszitek, hogy a szimbólum amit valaki kitalál azt akkor más emberek csak kölcsönvehetik. Nézzétek meg a piramisokat. A föld különböző részein épültek mépgsem mondhatjátok azt hogy valaki kitalálta és utána ezt továbadta a többi népnek. Nézzétek meg a találmányokat. Sokszor előfordul az a helyzet, hogy mikor valaki kitalál valamit akkor a föld másik részén is valaki szintén kitalálja ugyanazt hasonló időben. Itt a fórumon is van olyan személy ki erröl számolt be. Elkezdet egy ötleten gondolkodni mikor észrevette, hogy egy ausztrál cég már megvalósította elképzelését. Nézzük meg a szimbólumokat. A horogkereszt szerepelt a rómaiaknál és a Budhistáknál is. Talán egymástol másolták? A kereszt már ősi barlangrajzokon is megjelent. Lehet hogy én ha akarok szimbolizálni valamit kitalálok egy formát és ha utánanézek a szimbólumok tárházában akkor lehet hogy az a forma már egy létező szimbólum csupán az a dolog amit szimbolizál tér el az én dolgomtol amit szimbolizálni akarok. A szimbólumok nem olyan dolgok amik levédettséget élveznek és ha valaki használja akkor csakis azt az egy dolgot lehet érteni alatta amiért a legelső ember levédette a szimbólumot!
Köszi a segitséget Lightguard de ez körülbelül olyan mintha fölnéznél a játékban az égboltra és a felhőben egy félszemü arcot vélnél fölfedezni. Akkor most azt is belinkelnéd ide?
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Pént. Márc. 15, 2013 11:47 pm
Egy szóval se mondtam, hogy nem lehet egy szimbólumnak több jelentése... Ennyi erővel viszont szinte mindenbe beleköthetnél ami ebben a témában van, mellesleg ha én játékot terveznék akkor utánanéznék, hogy mit rakok abba bele, de ha végiggondolod, akkor melyik valószínűbb? Mire gondoltak, mikor ezt a szimbólumot beletették a játékba? A kérdésemre ezzel nemigazán adtál választ... Egyébként nem értem mi baj van azzal, ha ide valamit belinkelek, aminek köze lehet a témához?
Grinderbar
Hozzászólások száma : 34 Csatlakozott : 2013. Jan. 29.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Márc. 16, 2013 1:07 am
Ezt találtam az sg.hu-n. Jön a civilization V kiegészítője Brave new world címmel. Hát igen kár tagadni az a szép új világ
Hozzászólások száma : 197 Csatlakozott : 2013. Jan. 22.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Szomb. Márc. 16, 2013 1:42 am
Lightguard Azzal nincs baj, hogy belinkelsz ide valamit. Nem tudom hogy honan vetted ezt az ötletet. Én csupán arra akarok rávilágítani, hogy amit belinkeltél az inkább az a kategória mikor az emberek a felhöbe is belelátnak dolgokat. Egyébbként itt egy RPG játék honlap ahol a honlap üzemeltetője van kiborulva amiért néhány játékkészítő úgy kívánja vonzóbbá tenni a játékát, hogy szimbólumokat helyez bele. Itt olvashatod írását. http://lfg.hu/11801/
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Kedd Márc. 26, 2013 9:38 am
Lehet, hogy amit most fogok írni már régebben említve lehetett. Amit most írni szeretnék, mint megrögzött játékos az kapcsolódhat akár a PPP "Bill és Ted Zseniális Kalandja" című filmsorozatukhoz. Az észrevételem az lenne, hogy manapság a fejlesztőcégek csak úgy árasztják magukból a sallang Zombis játékokat nagyjából ugyanazzal az alap sztorival.
-Egy halálos vírus elszabadul az emberek nagy részét megöli, a megmaradtak egy része zombi lesz, a másik része meg túlélő, csekély túlélési eséllyel. A társadom jelenlegi szerkezete felborul. Szerintem ez is valamiféle rászoktatás lenne egy esetleges népességírtásra stb...
A Resident evil sorozat legújabb tagja, talán ez a legmeghatározóbb ilyen téren.
Open-eyed
Hozzászólások száma : 129 Csatlakozott : 2013. Feb. 03.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Kedd Márc. 26, 2013 9:46 am
Lazarus írta:
Lehet, hogy amit most fogok írni már régebben említve lehetett. Amit most írni szeretnék, mint megrögzött játékos az kapcsolódhat akár a PPP "Bill és Ted Zseniális Kalandja" című filmsorozatukhoz. Az észrevételem az lenne, hogy manapság a fejlesztőcégek csak úgy árasztják magukból a sallang Zombis játékokat nagyjából ugyanazzal az alap sztorival.
Teljesen egyet értek Lazarus. Csak azt nem tudom, hogy mit akarnak ezzel? Tényleg létezik ilyen vírus? Állítólag van zombi vírus, de az kicsit más mint a filmekben lévő, ellenben lehet, hogy a zombi mögött van valami megbúvó jelentés is.
A logód Lazarus viszont elkerekítette a szemem. Miért ez?
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Kedd Márc. 26, 2013 9:51 am
Sokat olvasok a szabadkőművesekről, az illuminatiró stb... és valahogy ideillőnek találtam ezt a képet, de csak a te kedvedért lecserélem
Lock
Hozzászólások száma : 20 Csatlakozott : 2013. Mar. 26.
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Vas. Márc. 31, 2013 3:32 am
Nos, én sokat gondolkoztam, hogy írjak-e erről a játékról, mivel lehet hogy csak belelátok valamit, de egy misét megér Ez történetesen mai napig a kedvenc játékom, de van benne pár furcsaság...
Dragon Age
Már a címe is gyanús picit. (sárkány kora) Műfajában ez egy "régi vonalat" képviselő RPG (szerepjáték). Az alaptörténet szerint a mágusok életáldozatokat követelő, titkos mágiával betörtek a mennybe és beszennyezték azt. A mágusok teste átváltozott szörnyekké (darkspawn/éjfattyú), akiknek egy feladata van, hogy a Földre száműzött régi isteneket megleljék és beszennyezzék. Ezek a régi istenek lesznek a vezérdémonok, amiknek véletlenül sárkány formájuk van. (Tisztában vagyok vele, hogy minden fantasyba kellenek sárkányok, de ez egy picit furcsa) A régi istenek az emberekkel és a többi fajjal (elfek, törpök) rabszolgaként bántak, mielőtt a Teremtő bebörtönözte őket. A feltámadt régi isten maga köré gyűjtötte az éjfattyakat és megtámadta a földi királyságokat, hogy elpusztítson mindent. Az emberek egy lovagrendet hoztak létre, aminek feladata a vezérdémon megölése. Ezt a rendet egy Weisshaupt nevű erődben alapították meg. (Talán az alapítóról nevezték el az erődöt, de ebben nem vagyok biztos)
A Grey Warden rendnek (szürke kamarások... tudom rossz a hivatalos fordítás) van néhány furcsa szokása. A beavatás során például éjfattyú vért kell inni egy kehelyből és ha az emberke túlélte, akkor mindent hall, amit a vezérdémon mond az alattvalóinak. Az új tagoktól egy csomó mindent eltitkolnak, amit csak az idősebbek tudhatnak. Van egy paktumuk is, ami értelmében az összes királyságnak kötelessége az egész haderejét a grey wardenek kezébe adni veszedelem esetén. Az egyik boszorkány csapattárs továbbá végre akar hajtani egy rituálét ami során a megölt vezérdémon lelke a meg nem született gyereke testében születne újjá...
Nem igazán tartozik ez a játék egy súlycsoportba a Devil May Cry-al, mert a szimbolizmust nem erőszakolja az ember arcába, de ezek az apróságok felkeltették a figyelmemet. Simán lehet hogy nincs összefüggés és ezek csak véletlen elemek, de én nem hiszek a véletlenekben Mindenki döntse el. (A második része lehet, hogy "malterosabb", de arra már nem emlékszem tisztán, mert régen játszottam vele és nem valami jó játék...)
Vendég Vendég
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom Hétf. Ápr. 15, 2013 8:49 am
Egy kis figyelmet szenteljetek majd a Metro Last Lightra .
Az eredeti sztori egy könyv alapján készült (Metro 2033) szintén készült belőle pc-s változat.
Alapsztori: Egy atomháború után időszakban játszódik 20 évvel . Nem tudni ki kezdte a háborút , de a Föld élhetetlenné vált az atombombázások sora miatt.
Moszkvában a túlélők a metróba menekültek és el is zárták magukat a külvilágtól.
Nagyjából ez lenne. szóval a lényeg : A metrót a szerző , mint az emberiséget mutatja be. Minden állomáson más identitású kormányzás van némely szomszédos állomások még szövetséget is kötnek egymással próbálják elvenni másoktól az állomásokat . Egyrészt , mert nincs hely másrészt (technológia , víztisztítás stb). Tehát háborúznak , de senki nem jut előrébb . Az emberiség még a világvége után is hadakozik önmagával. Megjelennek a radikális irányzatok (nácizmus , kommunizmus) és még egyéb szektás részek. Mind magának akarja a metrót.
a 2033-ról : egy új faj jelenik meg a felszínen , amit már nem azok az élőlények élnek , amit az emberek megszoktak . Számukra élhetetlen a felszín. ez az új létforma nagyon is intelligens faj : a feketék . a könyvben "homo novusnak" is nevezték . Úgy gondolták , hogy ők veszik át az irányítást a Föld felett az emberek után.
A feketék képtelenek az emberi kommunikációra , ők telepátiával kommunikálnak , amit viszont az emberek elég nagy százaléka képtelen elviselni. És emiatt iszonyatos félelem lesz úrrá , akikkel megpróbálnak kommunikálni azok beleőrültek vagy meghaltak. Az állomás védelmére kiállított őrük odaláncolták magukat valamihez nehogy elszaladjanak a feketék megjelenésekor .
A könyv és a játék főhőse (Artyom) az , aki képes úgymond elviselni a telepátiát és álmában jellennek meg a feketék akik az üzenetüket el akarják mondani) Ezt persze akkor sikerül , mikor már szerencsétleneket kiírtják egy régi bázisról visszamaradt rakétákkal.
Ezek a lények abszolút békések voltak . Delegációkat küldtek a metróba (amit szépen lekaszáltak), hogy próbáljanak kommunikálni az emberekkel . A 2 fajnak kölcsönösen szükségük volt egymásra : a feketék hiába voltak intelligensek nem volt meg az a tudásuk , mint az embereknek . Az embereknek meg az élhető környezetre lett volna szükségük , amit a feketékkel elérhettek volna.
Ez a része lehet hülyeség : Ha jól emlékszem az egyik állomásnál alakultak ki a 20 év folyamán , ahol extra nagy volt a sugárdózis , mivel a hermetikus kaput elvitték onnan más állomás védelmére és ennek hatására változtak ilyenné (lehet emberekből)
na a Last Light : Az egyik radikális állomás (Reich) szerez egy vírust , amivel fel akarja számolni a metrót és az , aki tudja az mi ellene az ellenszer azt szépen bevágják egy börtönbe .
Mivel még májusig várni kell a megjelenésre nem tudok sokat mondani róla :D
Ajánlott tartalom
Tárgy: Re: A számítógépes játékok és a háttérhatalom